قرآن کریم

وَمَا کَانَ اللّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِیهِمْ وَمَا کَانَ اللّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ یَسْتَغْفِرُونَ ﴿33﴾

http://quran.recent.ir/default.aspx?item=8&ex=2

 

خداوند در قرآن می فرمایند «وَمَا کَانَ اللَّـهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِیهِمْ وَمَا کَانَ اللَّـهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ یَسْتَغْفِرُونَ». دو چیز سبب امان مردم و مسؤولین است هر چند گنهکار باشند. یکی بودن ولایتِ حقه مهدویه و توجهِ امام زمان علیه السلام به ایران و دیگری استغفار کردن انسان ها. و بدانید که ایران مورد توجه و نظر ولی الله الاعظم امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و می رسد روزی که تمام غرب و شرق به واسطه رشد و تکاملی که ایران پیدا می کند محتاج مردم ایران می گردند.

حضرت رسول صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: «اگر علم در ثریا باشد گروهی از مردم فارس به آن دست پیدا می کنند». این تحولات علمی در ایران منشأ توجه همه کشورها به ما گردیده و نهضت اسلامی پیروز خواهد شد انشالله.



کد خبر:  132916
فرستنده: alshahabadi.ir Admin
گروه:

http://www.alshahabadi.ir/Default.aspx?tabid=4110&articleType=ArticleView&articleId=132916

عکسهای زیبا از قرآن کریم - www.talab.ir

http://www.cloob.com/profile/blog/one/username/n4130m/logid/1410748/%D8%B9%DA%A9%D8%B3+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86+%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85

 



توسل به پیامبر«صلی الله علیه وآله»


رسول گرامی صلَّی اللّه علیه و آله و سلَّم شریف ترین و گرامی ترین انسانی است که خدا آفریده است.


در منزلت پیامبرصلَّی اللّه علیه و آله و سلَّم کافی است که بدانیم خدا او را مایه مصونیت مردم از عذاب می شمارد و تصریح می کند که تا او در میان مردم است خدا آنان را با نزول عذاب مجازات نمی کند:


«وَما کانَ اللّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فیهِمْ وَمَا کانَ اللّهُ مُعذِّبَهم وهُمْ یَسْتَغْفرون[1]».

«هرگز تا تو در میان آنان هستی خدا آنان را مجازات نمی کند، هم چنان که ایشان را تا زمانی که طلب آمرزش می کنند، عذاب نمی کند».

در عظمت پیامبرصلَّی اللّه علیه و آله و سلَّم کافی است که خدا نام او را در کنار نام خود و اطاعت او را در کنار اطاعت خویش قرار داده است:

«وَمَنْ یُطِعِ اللّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فَوزاً عَظیماً»[2].

این آیات وآیات دیگر همگی از کرامت و منزلت آن حضرت حکایت می کند؛ منزلتی که برای آن نظیری در عرصه آفرینش نیست. وبرای همین مقام والاو قدسی است که دعای آن حضرت از درگاه ربوبی شرد نمی شود، لذا به گنهکاران دستور داده شده که به محضر پیامبر بروند و از او درخواست کنند که در حقّ آنان استغفار کند:


«وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ جاؤُوکَ فَاستَغْفَرُوا اللّه وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوّاباً رَحِیماً»[3].

«هرگاه آنان زمانی که بر خویش ستم کرده اند نزد تو بیایند و از خدا طلب مغفرت کنند،و پیامبر نیز برای آنان طلب مغفرت کند، خدا را توبه پذیر و رحیم خواهند یافت». و همه مسلمانان اتفاق دارند:حضورو علم پیامبر(صلی الله علیه وآله) در حیات و ممات او یکسان است. عبدالله ‌بن ‌مسعود از رسول اکرم«صلی الله علیه وآله»روایت می‌کند:

«حیاتی خیر لکم تحدثون و تحدث لکم و وفاتی خیرلکم تعرض علی اعمالکم فما رأیت من خیر حمدت الله علیه و ما رایت من شرّ استغفرت الله لکم[4]».

در زندگی من برای شما خیر وجود دارد؛ زیرا با هم گفتگو می کنیم و در وفات من هم برای شما خیر وجود دارد؛ زیرا اعمال شما پیش من عرضه خواهد شد. هرگاه در اعمال شما نیکی را ببینم، خوشحال می‌شوم و شکر خدا می‌کنم و هرگاه بدی شما را نگاه کنم، برای شما استغفار می‌کنم.

بعد از نقل این روایت هیثمی(متوفی807) در مجمع‌الزواید جلد 9 صفحه 24 می‌نویسد: رجال این روایت صحیح است.

این حدیث که در دهها کتب معتبر اهل سنت نقل شده است به وضوح روشن می‌شود، کسانی که می‌گویند، بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) توسل جستن به آن حضرت، خطاب به معدوم و بدعت است، سخنی ناروا وبدون اصل و اساس است.


-------------------------------------------------------


[1] .انفال /33

[2].احزاب /71.نور52.نساء/80و61.

[3] .نساء/64.

[4] .جامع الصغیر سیوطی ،ج1ص582.فیض القدیر مناوی. ج3ص532.و...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نوشته شده در جمعه ٢٢ مهر ،۱۳٩٠ساعت ۱٢:۳۱ ‎ب.ظ توسط ن.غ| نظرات ()
طبقه بندی:  

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin